Merchants Liveshopping

Επιστροφές

Οι επιστροφές είναι ένα σημαντικό κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως και του κανονικού εμπορίου φυσικά. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι επιστροφές είναι αυξημένες καθώς ο πελάτης δεν βλέπει με τα μάτια του (μόνο σαν εικόνα) ή δεν δοκιμάζει το προϊόν πριν το αγοράσει. Ένα ποσοστό της τάξεως του 20% αποτελεί ένα λογικό ποσοστό επιστροφών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν οι επιστροφές σας είναι αυξημένες θα πρέπει να εξετάσετε αρκετά ζητήματα στην πολιτική σας.

Οι βασικοί λόγοι επιστροφών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι λάθος νούμερο ή μέγεθος, αλλαγή γνώμης (για διάφορους λόγους), παραλαβή χτυπημένου προϊόντος και διαφορετικά χαρακτηριστικά του προϊόντος από τα χαρακτηριστικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Προφανώς το Liveshopping, η ζωντανή παρουσίαση προϊόντων, με τη δυνατότητα του θεατή (πελάτη) να εκφράσει επί τόπου τις απορίες του, μειώνει την αβεβαιότητα του πελάτη και τελικά τις επιστροφές. Παρόλα αυτά οι παρακάτω συμβουλές βοηθάνε να μειώσετε τον όγκο των επιστροφών.

  1. φροντίστε η περιγραφή κάθε προϊόντος στο κατάστημά σας στο Liveshopping.gr να είναι απόλυτα ακριβής. Γνωρίζετε καλά τα προϊόντα σας οπότε γνωρίζετε ποια είναι εκείνα τα σημεία που πρέπει να πείτε στον πελάτη ώστε να μην του μείνει καμία αμφιβολία ή να μην γίνει παρανόηση. Καλύτερα ένας πελάτης να μην αγοράσει ένα προϊόν καθόλου (αφού διαβάσει την περιγραφή) παρά ένας πελάτης που θα αγοράσει το προϊόν και θα το επιστρέψει.
  2. όσο πιο ακριβείς οι φωτογραφίες των προϊόντων, τόσο καλύτερα.
  3. προσέξτε πολύ την συσκευασία της παραγγελίας. Αρχικά εξασφαλίστε ότι τα είδη που βάζετε στην παραγγελία είναι σε άριστη κατάσταση, όλα τα κομμάτια είναι εντός του δέματος (αν έχει κομμάτια), οι οδηγίες χρήσης κ.λπ. Στη συνέχεια εξασφαλίστε ότι η συσκευασία σας είναι η καλύτερη δυνατή ώστε να προστατέψει το περιεχόμενο από χτυπήματα κ.λπ.
 

Στο Liveshopping.gr η επιχείρηση μπορεί να προσφέρει Δωρεάν έξοδα για την επιστροφή ενός προϊόντος, εφόσον επιθυμεί (και μπορεί) να ενισχύσει με τον τρόπο αυτό τις αγορές των πελατών της. Σε αυτήν την περίπτωση ο πελάτης που θα επιστρέψει ένα προϊόν λόγω υπαναχώρησης δεν θα επιβαρυνθεί με τα έξοδα επιστροφής και θα επιβαρυνθεί ανάλογα η επιχείρηση. 

Οι βασικοί όροι για τις επιστροφές στο Liveshopping.gr είναι οι εξής:

Μπορεί ο πελάτης να κάνει επιστροφή προϊόντος/παραγγελίας;

Ο τελικός αγοραστής έχει δικαίωμα επιστροφής της αγοράς 14 ημέρες μετά την παραλαβή του δέματος (δικαίωμα υπαναχώρησης) (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Φυσικά και σε κάθε άλλη περίπτωση όπως λάθος αποστολή, ελλαττωματικό προϊόν, λάθος μέγεθος κ.λπ., έχει δικαίωμα επιστροφής.

Οι αιτιολογίες επιστροφής περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  1. Ελαττωματικό προϊόν
  2. Δικαίωμα υπαναχώρησης, άλλαξα γνώμη, δεν το θέλω
  3. Έλαβα άλλο προϊόν από αυτό που παρήγγειλα
  4. Παρέλαβα λιγότερα τεμάχια
  5. Θέλω διαφορετικό νούμερο/χρώμα κ.λπ.
  6. Δεν περιλαμβάνονται όλα τα εξαρτήματα
  7. Το προϊόν είναι κατεστραμμένο
  8. Το προϊόν διαφέρει από την περιγραφή στο Liveshopping.gr
  9. Άλλη αιτία επιστροφής
 

Ποια είναι η διαδικασία επιστροφής;

Ανεξάρτητα της αιτίας επιστροφής, η διαδικασία της επιστροφής είναι η ακόλουθη:

  • Κατηγορία Χρήστη

1.1. Αν ο πελάτης είναι ήδη ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ και έχει ήδη λογαριασμό, μπαίνει στον λογαριασμό του στο www.liveshopping.gr.

1.2. Αν ο πελάτης έχει πραγματοποιήσει την αγορά ως ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ θα πρέπει να ακολουθήσει τον σύνδεσμο της παραγγελίας που έχει λάβει με το σχετικό email από το Liveshopping.gr (προσοχή θα πρέπει να γίνει από τον ίδιο υπολογιστή που έκανε την παραγγελία λόγω Cookies)

  • Εντοπίζει την παραγγελία που αγόρασε και από την οποία θέλει να επιστρέψει ένα ή περισσότερα είδη και πατάει το πλήκτρο ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ. Αν το πλήκτρο δεν εμφανίζεται σημαίνει ότι 1) είτε η παραγγελία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, οπότε δεν μπορεί να γίνει επιστροφή ακόμα (άρα δεν την έχει παραλάβει ακόμα), 2) είτε έχει παρέλθει το διάστημα των ημερών που έχει δικαίωμα να κάνει επιστροφή (14 ημέρες το ελάχιστο όριο που ορίζει ο Νόμος ή τυχόν άλλη μεγαλύτερη προθεσμία που έχει ορίσει η επιχείρηση). 3) είτε το προϊόν δεν προσφέρει δυνατότητα επιστροφής.
  • Εντοπίζει το είδος της παραγγελίας που θέλει να επιστρέψει και επιλέγει την σχετική ποσότητα. Αν ο πελάτης έχει επιστροφή προϊόντων από περισσότερους προμηθευτές συστήνουμε να κάνει ξεχωριστά αιτήματα για κάθε επιχείρηση για αποφυγή μπλεξίματος. Σε κάθε αίτημα να κάνει σχόλια και να ανεβάσει φωτογραφίες που αφορούν το συγκεκριμένο είδος (προμηθευτή).
  • Επιλέγει την ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ και την ΔΡΑΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (τι θέλει να γίνει μετά την επιστροφή).
  • Συμπληρώνει στα σχόλια ό,τι επιθυμεί, ανεβάζει σχετικό αρχείο (φωτογραφία του είδους, παραστατικό αγοράς, φωτογραφία συσκευασίας (αν ήταν πχ χτυπημένο το δέμα) κλπ.).
  • Επιλέγει αν θέλει να παραδώσει ο ίδιος/α το δέμα στο τοπικό γραφείο της SPEEDEX ή να έρθει να το παραλάβει από τη διεύθυνσή του.
  • Επιβεβαιώνει ότι έχει λάβει γνώση της Πολιτικής Επιστροφών του Liveshopping.gr
  • Πατάει ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (θα λάβει ο πελάτης σχετικό email επιβεβαίωσης με όλα τα στοιχεία που καταχώρησε).
  • Το αίτημα επιστροφής το λαμβάνει με email και η Εμπορική επιχείρηση και το Liveshopping.gr
  • Εάν η ΑΙΤΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ, το Liveshopping.gr προχωράει αμέσως στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας ετοιμάζοντας το Voucher για την αποστολή του δέματος από τον πελάτη στην επιχείρηση και στέλνει το Voucher στον πελάτη.
  • Για κάθε άλλη αιτία Επιστροφής η Εμπορική επιχείρηση θα πρέπει σε διάστημα δυο εργασίμων ημερών να αποδεχτεί ή να απορρίψει το αίτημα επιστροφής. Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να εξετάσει το αίτημα, τα συνημμένα αρχεία, να επικοινωνήσει (αν το κρίνει σκόπιμο) με τον πελάτη και να αποφασίσει. Η καταχώρηση όλων των στοιχείων από τον Πελάτη στην Αίτηση Επιστροφής καθιστά εφικτό τον έλεγχο εκ μέρους της Επιχείρησης και δεν είναι προϋπόθεση, σε αυτό το στάδιο, η αποστολή του παραστατικού αγοράς από τον Πελάτη. Εάν αποδεχτεί το αίτημα επιστροφής, το Liveshopping.gr προχωράει στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας ετοιμάζοντας το Voucher για την αποστολή του δέματος από τον πελάτη στην επιχείρηση και στέλνει το Voucher στον πελάτη. Εάν απορρίψει το αίτημα επιστροφής θα πρέπει να αιτιολογήσει την απόφασή της.
 

Μόλις ο πελάτης λάβει την έγκριση της επιστροφής θα λάβει το Voucher για την αποστολή του δέματος με την εταιρεία ταχυμεταφορών. Αν έχει επιλέξει να παραδώσει το δέμα στο τοπικό γραφείο της SPEEDEX θα πρέπει να το παραδώσει εντός τριών εργασίμων ημερών.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν ο πελάτης έχει αγοράσει μια παραγγελία με προϊόντα από περισσότερους από έναν προμηθευτές, υπάρχει ενδεχόμενο να συμπληρώσει μια ΑΙΤΗΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ για όλα τα προϊόντα (του συστήνουμε να κάνει διαφορετικά αιτήματα). Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει ένα ενδεχόμενο τα σχόλια που θα συμπληρώσει ή/και οι φωτογραφίες που θα ανεβάσει να αφορούν, πχ, το ένα προϊόν που επιστρέφει, όμως το μήνυμα θα είναι ίδιο για όλες τις επιχειρήσεις. Αν το σχόλιο ή/και η φωτογραφία δεν σχετίζονται με το δικό σας προϊόν παρακαλούμε αγνοήστε τα. 

Πώς πρέπει να συσκευάσει ο πελάτης την επιστροφή;

Στο δέμα επιστροφής θα πρέπει να συμπεριλάβει:

  • το προϊόν που επιστρέφει. Σε προϊόντα που αποστέλλονται σε σφραγισμένες συσκευασίες, η επιστροφή θα πρέπει να γίνει χωρίς να έχει παραβιασθεί η συσκευασία του και επιβεβαιώνοντας ότι δεν έχουν αφαιρεθεί οι ειδικές σημάνσεις του προϊόντος.
  • Ότι εξάρτημα συνοδεύει το προϊόν.
  • Τυχόν δώρα-προσφορές κ.λπ. που έλαβε μαζί με το προϊόν.
  • Την απόδειξη λιανικής πώλησης που αγόρασε το προϊόν. Αν έχει αγοράσει το προϊόν με Τιμολόγιο (και με δεδομένο ότι έχει εγκριθεί η επιστροφή (βλ. παρακάτω επιστροφή από τιμολόγιο)) θα πρέπει να εκδώσει δελτίο αποστολής το οποίο να συμπεριλάβει στο δέμα.
  • Το έντυπο επιστροφής στο οποίο θα αναφέρει με ακρίβεια την αλλαγή που θέλει να πραγματοποιήσει. Το έντυπο επιστροφής ο πελάτης θα το λάβει με το email επιβεβαίωσης ότι το αίτημα επιστροφής σας ελήφθη. Μπορεί επίσης να το κατεβάσει και από ΕΔΩ
 

Ο πελάτης επιστρέφει κάθε προϊόν στην Εμπορική επιχείρηση από όπου πραγματοποίησε την αγορά. Τα στοιχεία της Εμπορικής επιχείρησης αναγράφονται στο παραστατικό αγοράς της παραγγελίας. Αν επιστρέφει προϊόντα που έχει αγοράσει από διαφορετικές εμπορικές επιχειρήσεις θα κάνει διαφορετικές αποστολές (δέματα). Όταν λάβει την έγκριση επιστροφής και τους αριθμούς αποστολής, για κάθε διαφορετική επιχείρηση θα λάβει και διαφορετικό αριθμό αποστολής (ανάλογα θα πρέπει να συσκευαστούν τα προϊόντα).

Αφού παραληφθεί το προϊόν στην Εμπορική επιχείρηση και επιβεβαιωθεί η επιστροφή, ο πελάτης θα ενημερωθεί μέσω του liveshopping.gr για την εξέλιξη και θα ξεκινήσει η διαδικασία επιστροφής χρημάτων (αν προβλέπεται από την διαδικασία, πχ αν δεν γίνει ανταλλαγή με άλλο είδος κ.λπ.).

Ποιος πληρώνει τα έξοδα αποστολής της επιστροφής;

Τα έξοδα αποστολής της επιστροφής επιβαρύνουν την επιχείρηση ή τον πελάτη ανάλογα με την αιτία της επιστροφής. Στις περιπτώσεις επιβάρυνσης του Πελάτη, ενδεχομένως τελικά να μην υπάρξει επιβάρυνση αν η πολιτική της επιχείρησης περιλαμβάνει δωρεάν έξοδα επιστροφής κ.λπ.

Αιτία επιστροφής

Επιστροφή προς επιχείρηση, επιβαρύνεται ο..

Νέα αποστολή προς πελάτη, επιβαρύνεται ο..

Ελαττωματικό προϊόν

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Δικαίωμα υπαναχώρησης, άλλαξα γνώμη, δεν το θέλω ή Αρνηση παραλαβής δέματος

Πελάτης (εκτός αν η επιχείρηση προσφέρει Δωρεάν Εξοδα Επιστροφής)

Πελάτης (εκτός αν η επιχείρηση προσφέρει Δωρεάν Εξοδα Επιστροφής)

Έλαβα άλλο προϊόν από αυτό που παρήγγειλα

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Παρέλαβα λιγότερα τεμάχια

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Θέλω διαφορετικό νούμερο/χρώμα κ.λπ.

Το Marketplace ή η Επιχείρηση (αν προσφέρει δωρεάν έξοδα επιστροφής). Αφορά την 1η αλλαγή της παραγγελίας.

Η Επιχείρηση, αφορά την 1η αλλαγή της παραγγελίας.

Δεν περιλαμβάνονται όλα τα εξαρτήματα

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Το προϊόν είναι κατεστραμμένο

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Το προϊόν διαφέρει από την περιγραφή στο Liveshopping.gr

Επιχείρηση

Επιχείρηση

Άλλη αιτία επιστροφής

Εξαρτάται

Εξαρτάται

 

Υπαναχώρηση. Πώς επιστρέφει μια παραγγελία ή ένα προϊόν?

Ο πελάτης έχει το δικαίωμα να επιστρέψει ολόκληρη την παραγγελία ή μέρος αυτής χωρίς να υποχρεούται να αιτιολογήσει την επιστροφή των προϊόντων, υποβάλλοντας το αίτημα επιστροφής εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που την παρέλαβε (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό η επιστροφή δε μπορεί να γίνει δεκτή. Αν για παράδειγμα παραλάβει την παραγγελία στις 10 του μήνα μπορεί να υποβάλλει το αίτημα επιστροφής ως τις 24 του ίδιου μήνα (εάν ισχύουν οι 14 ημέρες).

ΠΡΟΣΟΧΗ. Οι πελάτες έχουν δικαίωμα εκ του Νόμου να επιστρέψουν την παραγγελία τους (να υποβάλλουν ΑΙΤΗΜΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ) εντός 14 ημερών από την ημέρα που την παρέλαβαν. Στο Liveshopping.gr η κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα να ορίσει μεγαλύτερο όριο για όλα της τα προϊόντα, πχ να ορίσει ότι ο πελάτης της μπορεί να επιστρέψει τα προϊόντα της όχι σε 14 ημέρες αλλά σε 30 ημέρες. Ο ορισμός του μεγαλύτερου ορίου γίνεται με αίτημα στη Διαχείριση του Marketplace και ισχύει για το σύνολο των προϊόντων της επιχείρησης.

Εφόσον η Επιχείρηση επιλέξει αυξημένο χρονικό όριο για το δικαίωμα υπαναχώρησης (π.χ. 30 ημέρες) και στη συνέχεια αποφασίσει να επιλέξει νέο χρονικό όριο για το δικαίωμα υπαναχώρησης, μικρότερο από το προηγούμενο (π.χ. 20 ημέρες), για όσες αγορές έχουν πραγματοποιηθεί κατά την ισχύ του μεγαλύτερου χρονικού ορίου η Επιχείρηση υποχρεούται να αποδεχθεί επιστροφές, εντός του ανώτατου χρονικού ορίου, ακόμα και μετά την μείωση του χρονικού ορίου του δικαιώματος υπαναχώρησης.

Το δικαίωμα επιστροφής λόγω Υπαναχώρησης αφορά όλες τις αγορές που έχουν πραγματοποιηθεί με απόδειξη λιανικής (δεν ισχύει για αγορά με τιμολόγιο για επαγγελματική χρήση, βλ. παρακάτω επιστροφή από τιμολόγιο).

Δεν μπορεί να γίνει επιστροφή λόγω υπαναχώρησης, σύμφωνα με την Νομοθεσία, σε:

  • συμβάσεις υπηρεσιών μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, εάν η εκτέλεση άρχισε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του πελάτη και με την εκ μέρους του αναγνώριση ότι θα απωλέσει το δικαίωμα του υπαναχώρησης μόλις η σύμβαση εκτελεσθεί πλήρως από τον προμηθευτή
  • προϊόντα τα οποία δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή, για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, και τα οποία έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση, όπως τα είδη προσωπικής φροντίδας ή είδη που έχουν στενή επαφή με το ανθρώπινο σώμα ( όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, ακουστικά, αποτριχωτικές μηχανές, ξυριστικές – κοπτικές – κουρευτικές μηχανές, βούρτσες, οδοντόβουρτσες και θερμόμετρα κ.α.).
  • προϊόντα που μπορεί να αλλοιωθούν (τροφές κ.λπ.)
  • συμβάσεις κατά τις οποίες ο καταναλωτής έχει ζητήσει ειδικά επίσκεψη από τον προμηθευτή με σκοπό να πραγματοποιήσει επείγουσες επιδιορθώσεις ή την εκτέλεση εργασιών συντήρησης. Εάν, στην περίπτωση τέτοιας επίσκεψης, ο προμηθευτής παράσχει υπηρεσίες επιπλέον εκείνων που ζητήθηκαν συγκεκριμένα από τον καταναλωτή ή αγαθά πέρα από τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν υποχρεωτικά κατά την εκτέλεση εργασιών συντήρησης ή κατά τις επιδιορθώσεις, το δικαίωμα υπαναχώρησης εφαρμόζεται στις εν λόγω πρόσθετες υπηρεσίες ή αγαθά.
  • πώληση σφραγισμένων ηχητικών εγγραφών ή σφραγισμένων εγγραφών βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση.
  • Προϊόντα που κατασκευάστηκαν με βάση συγκεκριμένη παραγγελία του Πελάτη
  • προμήθεια αγαθών που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένων.
  • Προϊόντα που έχουν αγοραστεί με τιμολόγιο (επαγγελματική χρήση) σύμφωνα με την παρ. 1α περ. 1 του Νόμου για την Προστασία του Καταναλωτή Ν. 2251/1994.

 

Παρέλαβε ο πελάτης λιγότερα τεμάχια, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα σταλούν τα επιπλέον τεμάχια από την Επιχείρηση. Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Παρέλαβε ο πελάτης ελαττωματικό προϊόν, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα επιστρέψει το Ελλαττωματικό προϊόν στην Επιχείρηση. Αμέσως μόλις το παραλάβει η Επιχείρηση και επιβεβαιώσει το ελάττωμα θα στείλει νέο προϊόν ή θα επιστρέψει τα χρήματα (ανάλογα την επιλογή του πελάτη). Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Για επιστροφή προϊόντων λόγω ελαττώματος η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν ή να επιστρέψει τα χρήματα στον Πελάτη. Εάν η Επιχείρηση αρνηθεί την αντικατάσταση ή την επισκευή το Liveshopping.gr θα εξετάσει την περίπτωση ζητώντας πλήρη αποδεικτικά στοιχεία και από τον πελάτη και από την Επιχείρηση. Στην περίπτωση που κριθεί ότι η άρνηση της Επιχείρησης να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν είναι αδικαιολόγητη, η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν ή να επιστρέψει πλήρως το αντίτιμο που κατέβαλε ο Πελάτης. 

Παρέλαβε ο πελάτης άλλο προϊόν από αυτό που παρήγγειλε, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα επιστρέψει το λάθος προϊόν που παρέλαβε στην Επιχείρηση. Αμέσως μόλις το παραλάβει η Επιχείρηση και επιβεβαιώσει θα στείλει σωστό προϊόν. Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Για επιστροφή προϊόντων λόγω αποστολής διαφορετικού προϊόντος η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει το προϊόν ή να επιστρέψει τα χρήματα στον Πελάτη (στην περίπτωση αυτή επιστρέφει όλο το ποσό που πλήρωσε ο πελάτης, δηλαδή αξία είδους, έξοδα αποστολής και έξοδα αντικαταβολής (αν υπήρχαν)). Εάν η Επιχείρηση αρνηθεί την αντικατάσταση το Liveshopping.gr θα εξετάσει την περίπτωση ζητώντας πλήρη αποδεικτικά στοιχεία και από τον πελάτη και από την Επιχείρηση. Στην περίπτωση που κριθεί ότι η άρνηση της Επιχείρησης να αντικαταστήσει το προϊόν είναι αδικαιολόγητη, η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει το προϊόν ή να επιστρέψει πλήρως το αντίτιμο που κατέβαλε ο Πελάτης. 

Ο πελάτης θέλει διαφορετικό νούμερο/χρώμα κ.λπ. , τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα επιστρέψει το προϊόν. Αμέσως μόλις το παραλάβει η Επιχείρηση και επιβεβαιώσει θα στείλει το προϊόν που έχετε ζητήσει ή θα επιστρέψει τα χρήματα (ανάλογα την επιλογή του πελάτη). Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Δεν περιλαμβάνονται όλα τα εξαρτήματα στο προϊόν, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα σταλούν τα επιπλέον εξαρτήματα ή ενδεχομένως να ζητηθεί από τον πελάτη να επιστρέψει το προϊόν όπως το παρέλαβε και θα αποσταλεί εκ νέου το προϊόν ή θα επιστραφούν τα χρήματα (ανάλογα την επιλογή του πελάτη). Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Το προϊόν είναι κατεστραμμένο, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα επιστρέψει το κατεστραμμένο προϊόν στην Επιχείρηση. Αμέσως μόλις το παραλάβει η Επιχείρηση και επιβεβαιώσει το ελάττωμα θα στείλει νέο προϊόν ή θα επιστρέψει τα χρήματα (ανάλογα την επιλογή του πελάτη). Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Το προϊόν διαφέρει από την περιγραφή στο Liveshopping.gr, τι γίνεται;

Ο πελάτης μπαίνει στο Διαχειριστικό των παραγγελιών και επιλέγει την σχετική αιτιολογία. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Επιχείρηση και ενδεχομένως θα ζητηθούν διευκρινήσεις. Αφού εγκριθεί το αίτημα θα επιστρέψει το προϊόν στην Επιχείρηση. Αμέσως μόλις το παραλάβει η Επιχείρηση και επιβεβαιώσει το πρόβλημα θα στείλει το σωστό προϊόν ή θα επιστρέψει τα χρήματα (ανάλογα την επιλογή του πελάτη). Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παραλήφθηκε η παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Για επιστροφή προϊόντων λόγω διαφοράς με την περιγραφή η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν ή να επιστρέψει τα χρήματα στον Πελάτη (στην περίπτωση αυτή επιστρέφει όλο το ποσό που πλήρωσε ο πελάτης, δηλαδή αξία είδους, έξοδα αποστολής και έξοδα αντικαταβολής (αν υπήρχαν)). Εάν η Επιχείρηση αρνηθεί την αντικατάσταση ή την επισκευή το Liveshopping.gr θα εξετάσει την περίπτωση ζητώντας πλήρη αποδεικτικά στοιχεία και από τον πελάτη και από την Επιχείρηση. Στην περίπτωση που κριθεί ότι η άρνηση της Επιχείρησης να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν είναι αδικαιολόγητη, η Επιχείρηση οφείλει να αντικαταστήσει ή να επισκευάσει το προϊόν ή να επιστρέψει πλήρως το αντίτιμο που κατέβαλε ο Πελάτης. 

Έχουν εγγύηση τα προϊόντα;

Τα διατιθέμενα προϊόντα διαρκείας οφείλουν να φέρουν κάθε απαραίτητη πιστοποίηση ασφαλούς λειτουργίας όταν είναι υποχρεωτικό από τον Νόμο (ανάλογα το προϊόν).

Τα προϊόντα οφείλουν να συνοδεύονται από γραπτές οδηγίες χρήσης (πλην των απλών στη χρήση προϊόντων) και από γραπτή εγγύηση καλής λειτουργίας εύλογης διάρκειας, στην ελληνική γλώσσα όταν είναι υποχρεωτικό από τον Νόμο (ανάλογα το προϊόν).

Το έντυπο της εγγύησης πρέπει να περιλαμβάνει πάντοτε την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της, την τοπική έκταση ισχύος της, καθώς και τα δικαιώματα που παρέχει το εφαρμοστέο δίκαιο. Η εγγύηση της συσκευής έχει διάρκεια σύμφωνα με το κατασκευαστή από την ημερομηνία αγοράς της και επιτρέπει τη δωρεάν αποκατάσταση του προβλήματος, εφ’ όσον πληρούνται οι παρακάτω όροι:

  • Να υπάρχει η εγγύηση της αντιπροσωπείας και η απόδειξη αγοράς συσκευής.
  • Να μην έχουν αλλοιωθεί τα σταθερά στοιχεία της συσκευής ( Σειριακός αριθμός -Serial No.)
  • Να μην εξαιρείται η βλάβη με βάση το έντυπο της εγγύησης του κατασκευαστή.

Για τα εμπορεύματα τρίτων Εμπόρων που διατίθενται στο Liveshopping.gr την τελική ευθύνη παροχής της εγγύησης προς τον τελικό αγοραστή έχουν οι πωλητές.

Το προϊόν εμφάνισε βλάβη, τι γίνεται;

Προϊόντα που έχουν εμφανίσει κάποια βλάβη, μπορούν να επιστραφούν μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζεται από τη νόμιμη ή και την εμπορική εγγύηση τους. Ο πελάτης καταχωρεί αίτημα επιστροφής με αιτιολογία “Ελαττωματικό προϊόν”. Περιγράφει αναλυτικά το πρόβλημα στο αίτημα και καταχωρεί σχετικές φωτογραφίες. Το αίτημα επιστροφής θα εξεταστεί άμεσα από την Επιχείρηση και αφού εγκριθεί θα δρομολογηθεί η παραλαβή του προς επιστροφή δέματος από τη μεταφορική. Στη συνέχεια θα σταλεί για έλεγχο είτε στο κατάστημα είτε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ανάλογα με το προϊόν. Με την ολοκλήρωση του ελέγχου ο πελάτης θα ενημερωθεί για τα επόμενα βήματα της διαδικασίας επιστροφής.

Αν η Επιχείρηση λάβει επιστροφή για επιδιόρθωση ή service θα πρέπει να επιστρέψει το προϊόν επιδιορθωμένο εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημέρα που παρέλαβε το προϊόν. Αν το επίσημο service είναι στο εξωτερικό το διάστημα αυτό διπλασιάζεται. Σε περίπτωση μη τήρησης του ανωτέρω χρονικού ορίου, χωρίς σχετική δικαιολογία, ο Πελάτης έχει δικαίωμα να αιτηθεί την αποζημίωσή του από την Επιχείρηση, την οποία θα καταβάλει το Liveshopping.gr και θα  παρακρατήσει από επόμενη πληρωμή προς την Επιχείρηση, ή θα καταβάλει η Επιχείρηση απευθείας στον Πελάτη, με σχετική απόφαση του Liveshopping.gr.

Αντικατάσταση με άλλο προϊόν.

Στην περίπτωση που το προϊόν που παραλάβει ο πελάτης δεν τον ικανοποιεί και θέλει να το αντικαταστήσει με άλλο προϊόν, θα πρέπει να επιστρέψει το αρχικό προϊόν με την διαδικασία της Υπαναχώρησης και να τοποθετήσει νέα παραγγελία για το νέο προϊόν. 

Μπορεί να γίνει επιστροφή αν η αγορά έγινε με τιμολόγιο;

Στην περίπτωση αγοράς με τιμολόγιο, εάν αλλάξει άποψη ο πελάτης και δεν θέλει την παραγγελία, επιστροφή με όρους Υπαναχώρησης θα γίνει αποκλειστικά και μόνο εάν το δεχτεί η εμπορική επιχείρηση που πραγματοποίησε την πώληση. Με βάση την σχετική Νομοθεσία (παρ. 1α του ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών) υπαναχώρηση δεν γίνεται δεκτή στις συναλλαγές για επαγγελματική χρήση.

Το δικαίωμα επιστροφής σε αγορά με τιμολόγιο ισχύει για άλλες περιπτώσεις επιστροφής όπως ελλαττωματικό, βλάβη κ.λπ.

Για να ενημερωθεί ο πελάτης για την άποψη της επιχείρησης θα πρέπει είτε να επικοινωνήσει απευθείας με την επιχείρηση και να συζητήσει το θέμα, είτε να καταχωρήσει αίτημα επιστροφής στο Διαχειριστικό των παραγγελιών του, επιλέγοντας την σχετική αιτιολογία. Θα ενημερωθεί στη συνέχεια για την απόφαση της επιχείρησης, η οποία δεν δεσμεύεται για να αποδεχθεί το αίτημα επιστροφής. Σε κάθε περίπτωση το αίτημα πρέπει να υποβληθεί εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που παρέλαβε ο πελάτης την παραγγελία (ή ως το τυχόν μεγαλύτερο όριο των ημερών που η επιχείρηση έχει θέσει για επιστροφή των δικών της προϊόντων). Μετά από το διάστημα αυτό το αίτημα δε μπορεί να γίνει δεκτό.

Πότε επιστρέφονται τα χρήματα στον Πελάτη μετά την επιστροφή;

Το ποσό των χρημάτων που θα επιστραφούν και ο χρόνος επιστροφής εξαρτάται από τον επιλεγμένο τρόπο πληρωμής.

Το ποσό που θα επιστραφεί εξαρτάται επίσης από την αιτιολογία επιστροφής.

Αιτία επιστροφής

Επιστροφή αξίας παραγγελίας

Επιστροφή μεταφορικών

Όλες οι περιπτώσεις με υπαιτιότητα της επιχείρησης

Ναι

Ναι

Δικαίωμα υπαναχώρησης

Ναι

Όχι

Τα χρήματα στον Πελάτη τα επιστρέφει το Liveshopping.gr και τα συμψηφίζει με οφειλόμενα χρήματα στην Επιχείρηση. Το Liveshopping.gr διατηρεί το δικαίωμα να μεταφέρει την υποχρέωση της επιστροφής των χρημάτων απευθείας στην Επιχείρηση, η οποία και οφείλει να επιστρέψει τα οφειλόμενα χρήματα στον Πελάτη εντός 2 εργασίμων ημερών από την σχετική ενημέρωση από το Liveshopping.gr.

Η επιστροφή των χρημάτων θα ολοκληρωθεί (ως διαδικασία) εντός 6 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία που θα παραλάβει η επιχείρηση τα προϊόντα (με δεδομένη την αποδοχή της επιστροφής από την Επιχείρηση).

  • Αν ο πελάτης έχει πληρώσει με κάρτα η διαδικασία επιστροφής χρημάτων ξεκινάει με την παραλαβή του δέματος από την Επιχείρηση. Θα ενημερωθεί άμεσα η εκδότρια Τράπεζα για την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προβεί εν συνεχεία σε κάθε πράξη που προβλέπεται με βάση τη σύμβαση που έχει καταρτίσει με τον πελάτη. Εναλλακτικά μπορεί να κατατεθούν απευθείας τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη. Η εταιρεία κατόπιν της ενημέρωσης αυτής δεν φέρει καμία ευθύνη για το χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από την προμνησθείσα σύμβαση.
  • Αν ο πελάτης έχει πληρώσει με αντικαταβολή, στη φόρμα επιστροφής θα πρέπει να συμπληρώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του ώστε να γίνει η κατάθεση του ποσού.
  • Αν ο πελάτης έχει πληρώσει με κατάθεση στην τράπεζα η διαδικασία επιστροφής χρημάτων ξεκινάει με την παραλαβή του δέματος από την Επιχείρηση. Τα χρήματα θα κατατεθούν στο λογαριασμό του πελάτη, εντός 6 εργάσιμων ημερών και η τράπεζα θα προβεί εν συνεχεία σε κάθε πράξη που προβλέπεται με βάση τη σύμβαση που έχει καταρτίσει με τον πελάτη. Η εταιρεία κατόπιν της ενημέρωσης αυτής δεν φέρει καμία ευθύνη για το χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από την προμνησθείσα σύμβαση.
  • Τα στοιχεία που θα ζητηθούν είναι: 
  1. ΙΒΑΝ λογαριασμού
  2. Ονοματεπώνυμο δικαιούχου (Το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου θα πρέπει να είναι το ίδιο με το ονοματεπώνυμο του παραλήπτη της παραγγελίας)
  3. Αποδεικτικό κυριότητας λογαριασμού σε .pdf ή εικόνα (π.χ. φωτογραφία από την αρχική σελίδα του βιβλιαρίου σου ή φωτογραφία από το web-banking,όπου θα φαίνονται στο ίδιο αρχείο το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου και το ΙΒΑΝ)

 

Τι γίνεται αν ο πελάτης επικοινωνήσει απευθείας με την Επιχείρηση για μια επιστροφή, εκτός του λογαριασμού του Liveshopping.gr;

Στην περίπτωση που ο πελάτης επικοινωνήσει απευθείας με την Επιχείρηση για επιστροφή παραγγελίας που αγόρασε από το Liveshopping.gr θα πρέπει να τον παραπέμψετε να διαχειριστεί την επιστροφή μέσω του λογαριασμού του στο Liveshopping.gr. Σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την εκτέλεση διαδικασιών όπως επιστροφή χρημάτων κλπ.

Συναίνεση GDPR σε Cookie με το Real Cookie Banner